Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/p5414/domains/radioarts.pl/public_html/w/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2734

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/p5414/domains/radioarts.pl/public_html/w/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2738

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/p5414/domains/radioarts.pl/public_html/w/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3679
AirAura X1 » Radio Arts skip to Main Content
+48 602 248 930 info@radioarts.pl
AirAura X1: front

Kompromis? Teraz możesz o nim zapomnieć. W końcu dobre jest wystarczająco tanie, by porzucić wahania.

Ile razy modliłeś się o to, by budżetowy procesor, który kupiłeś brzmiał przynajmniej „przyzwoicie”? W zmieniającym się świecie „przyzwoity” już nie wystarcza. Niezależnie od budżetu. Ta myśl przyświecała inżynierom Wheatstone’a podczas projektowania procesorów FM-25 i FM-55. Sukces skłonił ich do pójścia o krok dalej: „a co gdybyśmy wzięli nasz flagowy procesor X3 i dostosowali go do oczekiwań małych nadawców?”. Przedstawiamy X1.

Inteligentne panowanie nad dźwiękiem

AGC gra we współczesnej radiofonii pierwsze skrzypce. Trudno się temu dziwić – w studiach coraz rzadziej można zobaczyć DJ-a, a jeżeli już jest, rzadko kiedy patrzy na wskaźniki wysterowania. Niektórzy nawet nie dotykają hebli… Pilnowanie, aby dźwięk z konsolety nadawał się do nadawania stało się kluczowym procesem na drodze dźwięku do nadajnika. Ale nawet najlepsze AGC to dzisiaj za mało. Różnice w poziomach i dynamice pomiędzy klasycznymi nagraniami a nowoczesnymi produkcjami, pomiędzy doświadczonymi DJ-ami a ich gośćmi często są nie do upilnowania w tradycyjny sposób. Trudno znaleźć optymalne ustawienie dla AGC. Potrzebne jest coś więcej – czas na iAGC. Nie tylko pilnuje poziomu, ale także dba o to, aby sygnał trafiający do procesora był traktowany stosownie do potrzeb. W dźwięku dzieje się za dużo? iAGC rozluźni nieco swoje nastawy, więc na antenę nie trafi sygnał po „podwójnym processingu”. Brakuje „kopnięcia”? iAGC może tak skorygować swoje ustawienia, aby ten fragment programu nie różnił się od całości. Oczywiście, możesz go ustawić „po staremu”. Ale przynajmniej masz wybór!

 5-pasmowy kontroler dźwięku

Odkąd wynaleziono AGC i kompresor, celem jaki stawiają sobie stacje radiowe jest osiągnięcie spójności brzmienia przy jednoczesnym zwiększeniu głośności. Rozpoczął się wyścig, w którym obecnie walka toczy się na algorytmy – im są sprytniejsze, tym mniej słychać, że ktoś w nim „dłubie” i to w kilku pasmach naraz. W X1 przenieśliśmy tę walkę na wyższy poziom.

Większość procesorów ma układy AGC, kompresora albo oba naraz. Przez cały czas ich algorytmy pracują z tymi samymi, przygotowanymi przez użytkowników ustawieniami – niezależnie od rodzaju dźwięku, jaki wpada do procesora. Inżynierowie Wheatstone’a usiedli pewnego wieczora i zaczęli dyskusję: ich procesory też mają AGC i pięciopasmowe kompresory. Brzmią bardzo dobrze, ale mając ten zestaw narzędzi da się osiągnąć coś więcej?
iAGC znajdujący się w FM55 oraz AirAurze X3, to bardzo sprytny algorytm. Sam się kontroluje – sprawdza jak będzie brzmiał dźwięk na jego wyjściu i dopasowuje swojej ustawienia w czasie rzeczywistym, aby brzmiał on spójnie przez cały czas. Analiza, której dokonuje, daje bardzo dużo danych – a może wykorzystać je ponownie? Mając dane o tym jaka jest natura dźwięku, który obrabiamy możemy dopasować processing do jego charakteru.
Tak powstał 5-pasmowy kontroler. Nazywanie go lepszym AGC czy kompresorem to „semantyczne nadużycie”, bo jest obydwoma naraz… a czasem żadnym. Bazując na danych zebranych przez wbudowane w X1 iAGC, kontroler steruje nie tylko bieżącymi ustawieniami procesora, ale także odnosi się do tego, co działo się z dźwiękiem chwilę wcześniej. Dane o tym, jak dźwięk brzmiał wcześniej i teraz pozwalają tak skalibrować procesor, aby zachować niespotykany wcześniej balans w processingu pomiędzy nadawanymi utworami. Jednocześnie, unikając zjawiska „przeprocesowania” dźwięku czy niespodziewanych artefaktów wynikłych z takiej obróbki. W końcu można mieć ciastko i je zjeść.

10-pasmowy limiter

New challenges bring new ideas. It’s behind everything we do at Wheatstone, and processing is no exception. You’ve read about how we customize audio for consistent level and tonal balance, now it’s time to really get serious. Peak management that doesn’t distract from the sound you’re after.
Introducing another first in a Wheatstone audio processor – the 10 Band Mastering Limiter. There’s one for FM and one for HD.
It starts with something that sounds pretty simple: a 10 band limiter. What’s so special about that? When the limiter works in conjunction with the data pulled from the iAGC and 5 band spectral controller, things start to sound more interesting. When we tell you that the 10 band limiter makes on-the-fly decisions from the real world data we have collected to maximize clarity, things become exciting. And when we tell you the audio from each band of the 5 band Spectral Controller is managed by not ONE but TWO limiter bands to allow for more precision, the choice is obvious.

Każdemu wedle potrzeb

Życie na kończy się na FM-ie. To co brzmi świetnie na UKF-ie nie musi  w Internecie i radiu cyfrowym. X1 ma i na to odpowiedź – dwa niezależne, 10-pasmowe limitery, odpowiedzialne za mastering całości i dopasowanie ich do medium.

Stereo pod kontrolą

Procesory Wheatstone wyposażone są w jeszcze jedno przydatne narzędzie – Multipath Limiter. Jego włączenie pozwala zmniejszyć słyszalne efekty zjawiska multipath oraz przywrócić stereofoniczny odbiór sygnału stacji w trudnym terenie. Limiter ogranicza poziom sygnału L-R w odniesieniu do L+R , co daje w efekcie spójniejszy i bardziej przewidywalne brzmienie.

 

Wheatstone BASEBAND192

Wheatstone® baseband192 cyfryzuje cały sygnał MPX, wliczając RDS i SCAs do 67kHz. Dzięki temu obsługa i dystrybucja MPX jest łatwiejsza i pewniejsza niż w klasycznym analogowym modelu. Gotowy do emisji sygnał MPX odporny na straty jakości i zakłócenia można przesłać poprzez sieć IP lub przenieść z procesora emisyjnego do nadajnika pojedynczym przewodem AES/EBU.

 

 

 

  • iAGC inteligentne zarządzanie wzmocnieniem dźwięku
  • 5-pasmowy kontroler dynamiczny śledzący zachowanie iAGC
  • 10-pasmowy limiter 
  • Osobna obróbka tonów niskich, EQ i kontrola peaku dla FM i wyjścia radia cyfrowego (DAB, Internet)
  • Opóźnienie sygnału o 0-10 seconds, w krokach co 100 μS 
  • Wysokiej jakości koder stereo z filtrami maski MPX i dwoma wyjściami kompozytowymi
  • Cyfryzowane wejścia SCA 
  • Wejścia analogowe, cyfrowe i WheatNet-IP z automatycznym przełączaniem na źródło zapasowe i z powrotem
  • Kontroler głośności MPX zgodnie z normą BS412
  • Kontroler multipath stereo
  • Zdalne zarządzanie przez sieć ethernet i dedykowane oprogramowanie
  • Łatwe ustawianie procesora dzięki przejrzystemu menu i wyświetlaczowi na panelu czołowym

Mike Erickson przedstawia: X1

Co znaczy "czystszy dźwięk"?

    Zapytaj o cenę!

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Nazwa stacji (wymagane)

    Chcę otrzymać ofertę cenową na produkt: AirAura X1

    Dodatkowe pytania:

    Chciałbym otrzymywać e-mailem informacje o nowościach w ofercie Radio Arts

    Back To Top